Szkoła Podstawowa nr 8 im. kpt. ż.w. Konstantego Maciejewicza

tel. 94 352 46 24

E-mail: sekretariat@sp8kg.pl

Klasa 3f i 3e odkrywa Szczecin

W dniu 5 czerwca 2018r. uczniowie kl. III f i III e odbyli wycieczkę klasową do Szczecina, aby go lepiej poznać wraz z wychowawczyniami p. Grażyną Kordas i p. Eweliną Frencel oraz z przewodnikiem Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu- p.Piotrem Leszmanem.

Dla uczniów klasy III f była to już piąta wycieczka wyjazdowa w tym roku szkolnym.

Rozpoczęliśmy zwiedzanie od obejrzenia w Szczecinie schronu przeciwlotniczego z okresu II wojny światowej. Spotkaliśmy tam bardzo miłą przewodniczkę, która poprosiła wszystkich, żeby założyli kaski. Kiedy zbliżaliśmy się krok po kroku do następnych korytarzy schronu, pani przewodnik pokazywała nam zdjęcia i obrazy, które przedstawiały jak wyglądał Szczecin podczas II wojny światowej. Towarzyszyły nam efekty dźwiękowe ataku bombowców na miasto. Obejrzeliśmy również, w jaki sposób ubierali się ludzie w tym okresie. Kiedy przeszliśmy przez wszystkie korytarze schronu wróciliśmy do wyjścia. Tam zainteresowane osoby mogły kupić pamiątki.

Następnie udaliśmy się  do Muzeum Techniki i Komunikacji. Dzieci mogły tam wchodzić do różnych pojazdów. Uważnie oglądały tramwaje, autobusy, samochody, motocykle z czasów swoich dziadków i ciekawe symulatory. Można było skorzystać również z tablic interaktywnych i krzeseł zrobionych z klawiatury komputerowej. Dzieci siadały na motocykle, wchodziły do autobusów i tramwajów, świetnie się bawiły.

Każdy uczestnik wycieczki otrzymał zakupiony w muzeum od p. Grażyny Kordas magnes na lodówkę „Sen motorniczego”, aby upamiętnić zwiedzane muzeum.

Później pojechaliśmy do Filharmonii  im. Mieczysława Karłowicza. Jej wygląd i wysokość zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie.

Po obejrzeniu Filharmonii wszyscy zgłodnieli, więc udaliśmy się na pyszny obiad, który zjedliśmy w Kantynie Portowej Szczecin.

Następnym celem wycieczki było zwiedzanie papugarni „Carmen”. Tam dzieci otrzymały jedzenie i weszły do środka, aby karmić ptaki. Wcześniej jednak przed wejściem należało zdjąć wszystkie ozdoby: kolczyki, łańcuszki, zegarki, paski, ponieważ ptaki mogły nam je zerwać. Papugi były oswojone, bardzo ładne i inteligentne. Największe z nich siadały na ramiona, ręce a nawet na głowy. Smutno było wszystkim pożegnać się z naszymi nowymi pupilami.  Na pamiątkę tego spotkania niektórzy kupili sobie pluszowe papugi oraz magnesy na lodówkę.

Przemieszczając się autokarem do poszczególnych obiektów poznawaliśmy miasto Szczecin, jego zabytki, zieleń, ciekawe obiekty, najważniejsze ulice.

Do Kołobrzegu wróciliśmy o godzinie 19:15. Każdemu podobała się wycieczka i na pewno na długo pozostanie w pamięci.

Duże wrażenie na dzieciach wywarły również ciekawe legendy Przewodnika Muzeum Oręża Polskiego- p. Piotra Leszmana, który aż do Zieleniewa musiał snuć opowieści na prośbę dzieci.

Zorganizowana wycieczka do Szczecina zrealizowała w pełni cele: poznawcze, kształtujące i wychowawcze. Na pewno pozostawiła na wszystkich uczestnikach  niezapomniane wrażenia i pozwoliła niektórym dzieciom poznać Szczecin, niektórym - odkryć jego piękno.